MEDIALANE ROLT INTERNATIONALE AMBITIES VERDER UIT

The Connection na Spanje nu ook naar Duitsland en lancering nieuw tv-format op MIPCOM

Na de succesvolle lancering van The Connection op LA1 in Spanje vorig jaar, maakt het innovatieve entertainmentformat nu de overstap naar Duitsland. Vanaf morgen gaat de show van start op de commerciële zender SAT.1. ‘The Connection – wer knackt die verbindung’ is zeven weken primetime te zien op de zender. 

Het format, ontwikkeld door MediaLane en internationaal gedistribueerd door All Right Media, heeft zich snel bewezen als internationaal succes. Momenteel wordt er ook gewerkt aan lokale versies in Frankrijk, Italië en Portugal. In Nederland is MediaLane zich aan het voorbereiden op een nieuw seizoen bij BNNVARA op NPO1, waarmee de titel stevig is verankerd in de programmering.

Lancering nieuw tv-format
Naast dit succes kondigt MediaLane aan dat tijdens MIPCOM in Cannes een gloednieuwe internationale gameshow wordt gepresenteerd: GOAL!. Een spectaculair primetime-programma dat volledig in het teken staat van de universele droom om profvoetballer te worden. Ver weg van het vertrouwde voetbalveld vindt deze competitie plaats in een geheel nieuwe arena: De DomeIn deze moderne, uitdagende en mysterieuze trainingsfaciliteit krijgen 100 jongens en meisjes één laatste kans om te bewijzen dat zij op het allerhoogste niveau thuishoren. Om te bepalen voor wie de ultieme voetbaldroom werkelijkheid zal worden, pushen we de talenten tot het uiterste tijdens bloedstollende games die hun kwaliteiten uitvergroten en toetsen. Deze innovatieve games worden ontwikkeld met behulp van A.I. en de nieuwste digitale technieken, waardoor zij een spectaculaire dimensie krijgen. De groep talenten wordt tijdens dit zware traject bijgestaan en beoordeeld door voormalige beroemde topspelers. Uiteindelijk wint slechts één jongen en één meisje een professioneel contract bij een toonaangevende Europese voetbalclub. GOAL! Combineert sport, drama, games en gezinsentertainment en is de ultieme zoektocht naar de volgende voetbal STER.

Iris van den Ende, CEO MediaLane Group: “We zijn mooie stappen met MediaLane aan het maken op internationaal niveau. We gaan nu voor het eerst met een geavanceerd nieuw format naar MIPCOM. De uitrol van The Connection in meerdere landen is veelbelovend en we hopen binnenkort nog meer nieuws te kunnen delen over o.a. Stars on Stage, waarop inmiddels vijf landen een optie hebben genomen.”